Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 442/2006, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:

1. Název obce:

Obec Dolní Rožínka

2. Důvod a způsob založení:

Obec vznikla ke dni 24.11.1990 jakožto územní samosprávná jednotka s právní subjektivitou, a to na základě zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), který byl nahrazen zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění. Obec je právnická osoba.

4. 1. Kontaktní spojení

Poštovní adresa:

Obec Dolní Rožínka
Dolní Rožínka 3
592 51 Dolní Rožínka

4.2  Kontaktní spojení

Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:

Dolní Rožínka 3
592 51 Dolní Rožínka

4.3 Úřední hodiny:

Pondělí:  7:00 - 11:30      12:00 - 16:00
Středa:    7:00 - 11:30      12:00 - 16:00

4.4 Telefonní čísla:

566 567 133    (obecní úřad)
702 087 347    (matrika, knihovna)
607 968 334    (účetní)
724 181 903     (starosta)

4.5 Adresa internetové stránky:

www.dolni-rozinka.cz

4.6 Adresa e-podatelny

ou@dolni-rozinka.cz

4.7 Další elektronické adresy

obec@dolni-rozinka.cz
matrika@dolni-rozinka.cz
ucetni@dolni-rozinka.cz
starosta@dolni-rozinka.cz

4.8 Identifikátor datové schránky

ikkb3wy

5. Číslo účtu

Případné platby lze poukázat na účet číslo 2526751/0100 KB a.s. Platby v hotovosti lze uhradit v účtárně obecního úřadu v úředních hodinách.

6. IČO,  7. DIČ

IČO:     00294233

DIČ:   CZ00294233 

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Územní plán obce
Vyhlášky obce
Záměry obce
Veřejnoprávní smlouvy
Úřední deska
Další dokumenty viz Archiv

Rozpočet - hospodaření obce/2025

Obec Dolní Rožínka, schválený rozpočet na rok 2025

Obec Dolní Rožínka, schválený rozpočet na rok 2025

Hospodaření obce 2025
Obec Dolní Rožínka, návrh rozpočtu na rok 2025

Obec Dolní Rožínka, návrh rozpočtu na rok 2025

Hospodaření obce 2025

Žádosti o informace 

Písemné žádosti o informace lze podat na výše uvedených kontaktech.

Příjem žádostí a dalších podání

Návrh, stížnost, žádost, podnět a další podání lze podat písemně na výše uvedených kontaktech, písemně nebo ústně na podatelně obecního úřadu v úředních hodinách.

Formuláře 

Formuláře, kterými se lze obracet na obec, jsou k dispozici zde.

Popisy postupů

 Návody pro řešení životních situací zde.

Vydané právní předpisy

Právní předpisy obce jsou dostupné na stránkách obce zde nebo jsou k nahlédnutí v úřadovně obecního úřadu.

Nejdůležitější používané předpisy

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění.
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
Úplné znění právních předpisů je dostupné zde.

Vydané právní předpisy
Právní předpisy obce jsou dostupné na stránkách obce zde nebo jsou k nahlédnutí v úřadovně obecního úřadu.

Úhrady za poskytování informací


Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad je vypracován v souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona č. 106/1999, o svobodném přístupu k informacím.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žádná usnesení nebyla přijata.

Licenční smlouvy

Vzory licenčních smluv - žádné

Výhradní licence - žádné

Registr obyvatel

Registr obyvatel se řídí zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, v platném znění.

PŘIHLÁŠENÍ k trvalému pobytu
Při změně trvalého pobytu občan předkládá občanský průkaz a doklad opravňující užívat dům nebo byt, kam se chce přihlásit k trvalému pobytu. Písemné potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu přímo před zaměstnancem ohlašovny. Poplatek za změnu trvalého pobytu: 50,- Kč.

ZRUŠENÍ trvalého pobytu
Návrh na zrušení trvalého pobytu podává vlastník domu nebo bytu, nebo osoba oprávněná užívat dům nebo byt. Poplatek za každou osobu, které se zrušení trvalého pobytu týká, je: 100,- Kč.

NAHLÁŠENÍ adresy pro doručování
Nahlášení nové adresy pro doručování je možné vyřídit v ohlašovně podle místa trvalého bydliště. Změna adresy pro doručování je zdarma.

POSKYTNUTÍ ÚDAJŮ z informačního systému
Jedná se o údaje týkající se místa bydliště, rodného čísla apod. osoby žadatele. Žádat může obyvatel starší 15ti let, u osob mladších 15ti let jejich zákonný zástupce, případně zmocněnec. Poplatek za poskytnutí údaje z informačního systému: 50,- Kč.

Ověřování listin a podpisů

Vidimace a legalizace je prováděna na základě zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování). Vidimace a legalizace se provádí na obecním úřadě, na jiném místě jen z vážných důvodů.

Vidimací se ověřuje, že opis nebo kopie se shoduje s předloženou listinou.

Nelze vidimovat občanský průkaz, cestovní doklad, zbrojní průkaz, řidičský průkaz, vojenskou knížku, služební průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince, rybářský lístek, lovecký lístek, vkladní knížku, šek, směnku nebo jinný cenný papír, los, sázenku, geometrický plán, rys nebo technickou kresbu. Nelze vidimovat cizojazyčné listiny, pokud jim ověřující osoba nerozumí. Nelze vidimovat listiny opatřené plastickým textem nebo otiskem plastického razítka. Nelze vidimovat ani listiny, ve kterých jsou provedeny změny, doplňky, vsuvky nebo škrty, které by mohly zeslabit její věrohodnost, nebo u kterých nelze určit, zda se jedná o prvopis, např. již ověřená vidimovaná listina, listina, která je výstupem z autorizované konverze, opis nebo kopie.

Poplatek za vidimaci každé strany vidimované listiny: 30,- Kč.

Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní. K legalizaci je nutné předložit průkaz totožnosti.

Legalizací se nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů.

Poplatek za legalizaci podpisu na listině: 50,- Kč.